Audi RS3: Felpaprikázott hangulatban

Az Audi családon belül az RS betűjelzés régen is mindig valami izgalmasat jelentett, de a mai modern technikában pedig főleg. Korábban már megtapasztaltuk, hogy nem a lóerő, hanem sokkal inkább a tömeg és a méret határozza meg az élvezeti faktort, ezért is örültünk különösen amikor lehetőség nyílt az RS3 kipróbálására.

RS3-1

Ez kérem, így ahogy van, elférne az Abarth mellett, ez másra jó

Fotó: Kapás Gábor

 

Már ránézésre is látszik, hogy a formán kívül semmi más sem emlékeztet minket a hagyományos A3-ra, hiszen a sportos kiegészítők, valamint az RS3 logók nyomatékosan utalnak az extrém teljesítményre. És nem csak holmi optika vagy cicoma, ez itt kőkemény funkcionalitás, vagyis mindennek megvan a maga szerepe. Ezek együttesen teszik képessé arra, hogy simán felvegye a versenyt akár az izomautókkal, vagy gyakorlatilag bármivel az utcán és versenypályán. Ilyenkor fontos, hogy tisztában legyünk azzal a dologgal, hogy a határt ilyen esetben Mi szabjuk meg és nem az autó. Sokkal többre képes, mint azt gondolnánk szerintem a töredékét tudjuk kiautózni belőle, mint amire hivatott. Ha úgy gondoljuk, hogy jól vezetünk, és könnyedén elbíznánk magunkat, érdemes egy instruktor segítségét kérni, vagy beülni egy profi pilóta mellé, aki garantáltan ránk hozza a frászt, de legalább tudjuk, hogy hol a helyünk. Ez sosem baj, főleg a mai rohamléptekkel mértékben fejlődőd technika mellett.

RS3-4

Számokban kifejezve az autó teljesítménye 400 lóerő, amit a legendás quattro összkerékhajtás az utolsóig tökéletesen a talajra is juttat. Így izgalmas adatok keletkeznek, hiszen 4 másodperc alatt katapultál százra, amire pluszba ráerősít a 2,5 literes TFSI öthengeres motor szédületes hangja. Ha belegondolunk abba, hogy ezek az adatok egy motor esetében is tisztességesnek hatnak, képzeljük el az élményt egy autóban. De nem szeretném csak erre kihegyezni, hiszen ezeket a paramétereket közúti körülmények között ritkán élvezhetjük.

RS3-5

Teljesen családbarát, kényelmes és rendezett, de ha a sors úgy hozza… 😊

Fotó: Kapás Gábor

 

Az RS3 tökéletes ötvözete a közúti forgalom hétköznapi hősének és a versenypálya szülöttének egyaránt. Az Audi „drive select” az a gomb, amely dönt életről és halálról, az elhatározás csak rajtunk múlik. Kellő önuralom szükséges, ahhoz, hogy ezt józan ésszel kezeljük, hiszen az emberben ott van a kisördög folyamatosan és piszkálja a rakoncátlankodásra. Hozzátenném, hogy normál módban is tökéletes, finoman szólva elegendő minden helyzetben a benne lévő erő. Ilyenkor közel sem tolakodó a hangja, szívet melengetően muzsikál, de semmi hivalkodás. Beültethetjük a gyerekeket, vagy a nagymamát fogalmuk sincs róla, hogy mire képes a kis bestia.

RS3-6

Az S tronic hétsebességes verziója gondoskodik a tökéletes váltásokról

Fotó: Kapás Gábor

 

Nekem jobban tetszik ez a forma, mint a korábbiak itt már nem szükséges kompromisszum, hogy a családi modell és a sportautó legyen, ez afféle kettő az egyben -könnyebben eladható otthon a gondolat, hogy miért ilyen legyen- 😊 Négy személy teljesen kényelmesen elfér, és a csomagtartó is elnyeli a bőröndöket, ha úgy adódik. Belül sincsen semmi magasztos, a márkától, megszokott tökéletes anyagminőség és ergonómia, inkább már kicsit visszafogott a hangulat. Kívülről már más a helyzet, az avatatlan szemnek is feltűnik, hogy nem egy átlagos A3. A hatalmas felnik mögött, óriási méretű fékek terpesztenek, hatalmas logóval ellátva, ez olyan hatékony, mint amilyennek látszik, BRUTÁLIS, a szemed ki akar esni a helyéről. A hatalmas fekete hűtőrács és az alatta virító QUATTRO felirat erőteljesen a tudomásunkra hozza, hogy a benne rejlő hatalmas erőt, és hogy azt az utolsó lóerőig vissza is tudja adni. Ezért jó választás, mert nem csak meleg nyári napokon kellő hőmérsékletű aszfalton tudunk hatékonyak lenni, hanem esőben, vagy hóban egyaránt, nem úgy, mint néhány konkurens. Az együtt-töltött idő alatt egy bevillanást nem tapasztaltam a kipörgésgátló esetében, szóval nagyon magabiztosan mozgatható. Úgy fogalmaznám meg, hogy az egyik leggyorsabb helyváltoztatásra alkalmas eszköz, amiben valaha ültem. De a szám csak egy mutató, ami persze sokat elárul, DE az élményt továbbra sem csak ez adja. Ha úgy döntünk, hogy alkalmas a környezet arra, hogy kicsit megőrüljünk a drive select billentyűt megnyomva kiválasztjuk a dynamic módot és felkészülünk a váratlanra.

RS3-3

Szigorú tekintet és határozott kiállás jellemzi a RS3-at

Fotó: Kapás Gábor

 

Azonnal visszavált legalább kettőt az automata váltó, és oly módon horkan fel a két méretes kipufogó, hogy szem nem marad szárazon. Mintha összefeszülne minden egyes porcikája az autónak, mint valami spártai katona és csak győzzük megállítani. Valami elképesztő módon rajtol el, a gyomrunk elindul az a tarkónk felé. Megannyi élményem kötődik hozzá, mert ezek ellenére is vannak, akik nem hittek a teljesítményében, és próbára tették, az eredmény borítékolható. Viszont van a másik véglet, aki pontosan tudta, hogy mire képes és kellő tisztelettel mérettette meg magát, csak azért, hogy hallja és lássa mit tud az RS3.

Nem szívesen adtam vissza a tesztidőszak végén, mert még a magamfajta bérből és fizetésből élőnek sem volt veszélyes a fenntartása. Ha kellő önuralmam volt városban 9 literrel elgurultam, ha pedig úgy hozta a sors, hogy megfelelőek voltak a körülmények akkor a legtöbb, az 15 liter volt. De tény, hogy nem igazán talált legyőzőre, ami igazi ellenfél lehetne az pedig nem ennyit kér el 100 kilométerre.

RS3-7

Az egyik legfontosabb fegyvertény, e nélkül nem érne enyit a 400 lóerő

Fotó: Kapás Gábor

 

Amennyiben elég ügyesek vagyunk, simán tálalhatjuk otthon, hogy e nélkül lehet de nem érdemes. Kielégíti a családi igényeket, hiszen tökéletesen és biztonságosan elvisz a mindenkit A-ból B-be útviszonyoktól függetlenül. A birtoklásához kicsit érdemes gyűjtögetni, hiszen nem nehéz 20 millió forint fölé extrázni, de ha figyelembe vesszük, hogy mit kapunk érte szerintem megéri. Ha külön gondolkodnánk családi és egy sportautó beszerzésében akkor pedig kifejezetten megéri. Valamint nincs annál örömtelibb pillanat, amikor a német autópályán egy Porche-ra rávillogunk, hogy siessen, mert tisztába kell tenni a gyereket, aki a hátsó ülésen már nagyon türelmetlen.

 

Az autóért szeretnék köszöntet mondani a Porsche Hungária kft. – nek.

Földi Tamás