BMW 440i: A sportosság és elegancia ötvözete

Amikor megjelent a BMW 4-e sorozata, már látható volt, hogy sikerre van ítélve. Ezzel a formával nem lehet mellé nyúlni, hiszen elképesztően látványos. Amikor megpillantja az ember a visszapillantó tükörben szó szerint összerezzen, annyira szigorú tekintetettel rendelkezik.

440-06

Pedig ebben a színben nem is az az igazi tolakodó, viszont sokkal inkább kerül általa a figyelem középpontjába. A tesztidőszak alatt nem tudtam eldönteni, hogy választanám-e ezzel az árnyalattal, vagy inkább maradnék a konzervatívabb vonalon. Árad róla a magabiztosság, ha a tulajdonosává válunk minden nap megnyugtatóan fogjuk konstatálni, hogy jól választottunk.

440-08

Minőség van a fókuszban, és ahogy látjuk nagy odafigyelésnek megvan az eredménye

Fotó: Kapás Gábor

mkh_logo2_1-1

A fülkében továbbra is megszokott németes rend uralkodik, minden a helyén, sehol semmi felesleges kapcsoló, csak minőségi anyagokat találunk mindenhol. Az ülésre ránézésből is megadnám az ötös osztályzatot, a korábbiakban is és most is az egyik a legkényelmesebb, amiben valaha helyet foglaltunk. Ezzel a színkombinációval nagyon elegáns, aki látta szinte mindenki kivétel nélkül kiemelte. Nagyban megkönnyíti az életünket a beszállást követően a biztonsági övet előre nyújtó kar, és növeli a prémium érzetünket is. Az anno sok kritikát kapott iDrive rendszer az évek alatt sokat egyszerűsödött. Magas felszereltsége miatt szinte minden igényt kielégít, aktív biztonsági rendszerei vigyáznak ránk az autózás során.

440-09

A ZF által készített 8 sebességes remekmű tökéletesen végzi a dolgát

Fotó: Kapás Gábor

Ránézésre is látszik, hogy élményeknek sincs híján a 440i, erre a garancia a benne lévő 326 lóerős háromliteres turbós motor. Ezen számok tükrében képzelhetjük, milyen adrenalint ad az 5 másodperces 100-ra gyorsulás, ami azonban csak a kezdet, hiszen a mutató talán 100km/h felett még nagyobb rohamban tör előre. Nem árulok el vele nagy zsákbamacskát, ha azt mondom, hogy mindezt nagyon kulturáltan teszi. Tökéletes példája annak, hogy hogyan lehet egy erős sportautót a hétköznapokban is használni, vagy a hosszabb utazások alakalmával.

440-03

A dupla kipufogó nem csak dísznek van, szépen formázza a hangokat is

Fotó: Kapás Gábor

 Amennyiben úgy adódik, bátran kivihetjük akár egy versenypályára is, ahol felvehetjük a versenyt gyakorlatilag bármivel. A nyolc fokozatú ZF váltó, szinte észrevétlenül végzi a rábízott feladatot, sport fokozatba kapcsolva szinte tiltás előtt vált el, olyankor már szédületes hangja van a motornak, szinte libabőrösen éljük meg mindezt a fülkében. Nagyon oda kell figyelni a sebességhatárok betartására, mert ilyen teljesítmény mellett nagyon gyorsan történnek dolgok, és hamar egy sárga csekk birtokosai lehetünk, amin akár egy komolyabb összeg is szerepelhet. Amennyiben hosszabb távokra szeretnénk használni, kitűnő útitárs lehet, de a hétköznapokra is jó választás, mert a városban is meglehetősen takarékos marad a fogyasztása, de a megjelenése akkor is kárpótolna, ha nem így lenne. Vegyes használat esetén, de hangsúlyozom sokszor kaptam magam azon, hogy jobb, ha teszek félre a fizetésemből a következő hónapra, az étvágya 10-11 liter körül alakult.

440-02

A két díszkő között 5 méter a távolság, a BMW 4,6 méter hosszú

Fotó: Kapás Gábor

 

Ezt azonban lehet csökkenteni, volt, hogy 2-3 literrel is kevesebb értékek születtek 100 kilométerre lebontva, az viszont garantált, hogy rendszert csinálni képtelenség belőle, mert akkor van elemében, ha sportosan használjuk.

440-05

Kétség nem fér hozzá, hogy nagyon szép, és jó lehet a tulajdonosának lenni

Fotó: Kapás Gábor

A 4-es széria számomra az egyik legszebb a családon belül. Amikor egy ilyen kellemes motor van az orrában pedig csak tovább erősíti a szimpátiát iránta. Amikor az M4-et fogtuk vallatásra azt éreztem, hogy az már kissé sok lenne a mindennapokra, ezt sokkal észszerűbb választásnak érzem első autónak. Igazán elemében az országúton és az autópályán van, igazi túrakupé és a méretei miatt alkalmas akár négy személynek is. Aki nem a dízel verzióért rajong és szereti élvezni a soros hathengeres benzines hangját, annak ez maga a Kánaán, és már a benzinkúton sem születnek nagy differenciák, mert kimondottan takarékos. Nem csak az élmények, hanem az árazás tekintetében sem szégyenlősködik a márka, hiszen a tesztautónk közel 23 milliós ára nem kevés, bár ezzel tükrözi, hogy mennyire magas felszereltséggel bír.

További képek megtekinthetők a Galériában!

Az autóért szeretnénk köszönetet mondani, a BMW Magyarországnak, Vecsés, Lőrinci u. 59, 2220.

Földi Tamás