BMW M850i: Varázslatos egyéjszakás kaland

Mindenki életében vannak dolgok, amik csak egyszer vagy csak nagyon kevésszer történtek meg. Azt már megszokhattuk, hogy a jóból mindig mértékkel adnak, de pont az éltet minket, hogy minél gyakrabban átéljük ezt az élményt. Kicsit félrevezető lehet az írás címe, ennek nem az az oka, hogy kattintás számot vadásszunk, csupán leírom az élményt, amely rövid ideig ugyan, de megadatott.

Minden márka életében eljön az időszak, amikor nem a jövőbe tekint, hanem sokkal inkább a múltba nyúl vissza. Nehéz ma már bármilyen szektorban újat mutatni, az autós ágazat pedig megkockáztatom, hogy a leginnovatívabbak egyike jelenleg. Naponta érkeznek újabb sajtóhírek, hogy ki mit talált ki, amivel úgy gondolja, hogy előrébb viheti az autózás élményét és megváltja a világot. Pedig sokszor az autózás élménye pont nem ettől szép, hanem attól, hogy csak magadra és a verdádra számíthatsz.

Ízlés dolga ugyan, de nehéz tőle ma szebbet mutatni a piacon

Fotó: Kapás Gábor

Az egyik legizgalmasabb négykerekűeket gyártó cég a BMW egy legendás múlttal rendelkező szériát állított újra csatasorba, a 8-ast. Aki még emlékszik rá, vagy inkább máshogy fogalmazom -aki látott már ilyen remekművet-, az soha sem fogja feledni. Magabiztos vonások, erőteljes karakter, és még álló helyzetben is a dinamizmus árad róla. Megjelenését nehéz feledni, túrakupés formája igazi utazóautóvá varázsolja. Ez a közel 5m – es méret ugyanis sokkal inkább ebbe a szegmensbe rangsorolja, a sportautók az én olvasatomban kisebb súllyal és mérettel válnak azzá, amiért szeretjük őket.

Mindig szinte ugrásra készen, álló helyben is nagyon dinamikus

Fotó: Kapás Gábor

Ha megemésztettük a látottakat, akkor nyissuk ki az ajtót és nyugodtan hagyjuk csak, hogy leessen az állunk. Az igazi luxus ugyanis a belső tér esetében teljesedik ki igazán. Olyan miliő fogad minket, mintha egy 12. kerületi luxusvilla ajtaján lépnénk be. Csupa pazar anyaghasználat és kiemelkedően szép ergonómia. Immár két teljesen digitális kijelző vár minket, amelyből a kisebb 10,2 coll méretű és érintő felülettel rendelkezik, a másik pedig közvetlenül előttünk 12,3’ átmérővel gondoskodik a tájékoztatásunkról. Lehet, hogy kicsit régimódi vagyok, de nekem a korábbi felosztás valamivel jobban tetszett, vagy idő kérdése és megszokom.

Az új design itt is visszaköszön, semmi túlgondolás, és csupa kiemelkedő anyaghasználat

Fotó: Kapás Gábor

Itt is él a gesztusvezérlés, amely elsőre megmosolyogtat, aztán amikor megszokjuk a használatát, rájövünk a hasznosságára. A kormány a jól megszokott kissé vaskos, de annál tökéletesebb tapintású, a kategória egyik legjobbja. A kétszínű kárpitozás segít megteremteni az egyensúlyt a test és lélek számára, hiszen nem csak szemet gyönyörködtet, hanem elképesztően kényelmes is. A legnagyobb látványosság a váltókar, amely igazi kuriózum, a márka életében még az X5 esetében köszön vissza. Az úgynevezett CraftedClarity üvegfelületek sokkal inkább az eleganciát és az egyediséget hangsúlyozza, mintsem a sportosságot. Jelenlétük eddig nem látott szintre emeli a fülke hangulatát a bajor márkának.

Ennek a csodájára lehet járni, lehet, hogy kicsit túlzás, de nem kötelező elem

Fotó: Kapás Gábor

Napestig lehetne ragozni, hogy mik kerültek még a tesztautóba, de minden benzinvérűt az hoz lázba, ami az orrában van. Oda pedig komoly dolgot pakoltak, nem kevesebb, mint 530 lóerőt és 750 Nm-t. Ezek önmagukban csak számok, ami viszont segít elképzelni a teljesítményt is, az a 100-ra történő gyorsulási adat, amely 3,7 mp. Ez az érték már a szupersport kocsik világába enged belépést, pedig nekem meggyőződésem, hogy ez egy utazóautó és nem szupersport kocsi. Hiszen akkor mit fogunk mondani a hamarosan érkező M8-ra, ami kereken 600 lóerő. Ráadásul, hogy az aszfaltra le is tudja vinni ezt a félelmetes értéken, hiszen az M5-höz hasonlóan intelligens X-drive hajtást is kapott, csak, hogy még hatékonyabb legyen. A mindent elsöprő autózáshoz, én egyedül a hangját hiányoltam, -pedig 4,4 literes V8-at két turbófeltöltő is lélegeztet-, ami lássuk be elég jó alap egy karakteres hang kialakításához.

Szerintem sokan örülnénk, ha minden nap ilyen ajtón kellene beszálljunk

Fotó: Kapás Gábor

Megváltoztatja a tér-idő kontinuum fogalmát, mert azt vesszük benne észre, hogy egységnyi idő alatt szinte kétszer akkora távot teszünk meg, mint bármilyen más autóval. Talán ez szemlélteti igazán, hogy elképesztően gyors, és már nem szívesen mondok ilyet, de talán túlzás is a mindennapokban. Ugyan nem próbáltam, de a rendelhető másik motor, amely 40d elnevezésre hallgat elég lenne, hiszen annak sem kell szégyenkeznie a 320 lóerő nem sok helyzetben tűnhet kevésnek. A másik dolog, amely mellette szól, hogy jóval kevesebb időt kell a benzinkúton eltöltenünk, mert annak az étvágya jelentősen kevesebb, mint a benzinesé.

A forma egyáltalán nem új, de a finom vonások egyértelműen látszanak

Fotó: Kapás Gábor

Nehéz dolga vannak, aki szeretne rajta bármilyen hibát is találni. Az importőrnek hála, olyan decens formában lett az autó összekonfigurálva, hogy bőven túlszárnyal mindent, amire csak szükségünk lehet. Ez az autó már nem a német prémiumok ligájában focizik, ez már felette van ennek a kategóriának, ez már a luxus. És kellett ebbe a szegmensbe már valami, mert az i8 sokkal speciálisabb igényeket elégít ki, ez jóval élhetőbb az embereknek. Most az az időszak van, amikor szinte semmi nem elég drága, ennek megfelelően az alapára 33 millió forinttól indul az ára. Nem idegen ez az érték a szegmensben ahol helyet foglal, és aki megengedheti magának garantált boldogságot tudhat a magáénak.

 

 

 

Földi Tamás