Ford Focus ST-Line: Várakozáson felül

A Ford nem bízta a véletlenre az új Focus bemutatóját, hiszen a festői szépségű Nizza környékére tette. Nehéz lett volna itt bármi rosszat is megmutatni, és a Focus közel sem ebbe a kategóriába esik. A hazai bemutató valamivel később került lebonyolításra, de egy nagyon izgalmas napot tudtunk magunk mögött. Abban a szerencsés helyzetben volt részem, hogy másnap már mehettem is az szinte egyetlen magyar rendszámos verzióért. Váratlan fordulatként ért, hogy a legkisebb mindössze 1 literes verzió fog várni a bejáratnál, őszintén szólva nem vágtam valami nagy érdeklődéssel a napba. Eltelt némi idő a külföldi és hazai bemutató között és megkoptak az emlékeim, és úgy voltam vele, hogy nem elég, hogy 3 henger, de még mindössze egyetlen liter is, ahhh. Muszáj vagyok ilyen mélyről indítani a történetet, mert így fogom tudni elérni a várt meglepetést.

Bőven jutott neki a jó dolgokból

 

Dramaturgiai sorrendet betartva, a külsőnél szoktunk kezdeni az elemzést, most sem lesz ez másképp. Nagyító alatt vizsgálva sem nagyon tudok rosszat mondani, hiszen van itt minden. Mégpedig mindenből a legjava, szándékosan nem nevezem nevén a dolgokat. Maradjunk annyiban,hogy érdemes több szemszögből megnézni, nagyon rendben van, sokkal modernebb és trendibb lett az elődnél.

Belül sem kímélték az átalakítások tekintetében, sok minden változott. Úgy is fogalmazhatnék, hogy jóval prémiumabb az összhatás, végre eltűntek a felesleges dolgok, és az ergonómia kimondottan nagyítja a teret. Csupa jó minőségű anyag, pedig ez nem is a Vignale, az még ehhez képest is durva. Könnyen kezelhető ismerős felületek, ehhez jól tették, hogy nem nyúltak eddig is nagyon jól értelmezhető volt.

Szerintem erre mondják azt, hogy könnyen kezelhető

 

Szándékosan nem ragozom túl a dolgokat, mert az igazi fűszer az nem ebben rejlik. A meglepetés ereje a motorháztető alá rejtőzött. Amilyen fintorral fogadtam a kevés lökettérfogat és hengerszámot olyannyira kötöttem ki amellett az álláspont mellett, miszerint ha új Focust vennék az garantáltan ezzel a motorral lenne. Csináltan néhány próbát a baráti körben, és csak megkértem, hogy kerüljünk már vele egyet, és mondják el a véleményüket. Mindenkinek nagyon tetszett, és csúnyán mellélőttek a paraméterek tekintetében. Az van, hogy a 3 henger karaktere alapvetően nem rossz, kimondottan akkor van elemében, ha elforgatjuk, ahol meg a hangja is nagyon vonzóvá válik. És van benne tartalék bőven, igazán próbára tettem szinte minden helyzetben.

Néha megálltunk kifújni magunkat a Mátra lábánál

 

Néztem nulláról, néztem 100-ról, és ha tudatában vagyunk a paramétereknek, egyáltalán nem produkál rossz értékeket, SŐT. És van egy igazán fontos dolog, ami kimondottan szimpatikussá teszi, az pedig az étvágy. Én a kipróbálások alkalmával az 1,5 literes verziónak az étvágyát sokalltam, de ebbe nem tudok hibát találni. Ha igazán számít és odafigyelünk rá, akkor meglepő adatok kerülnek a kijelzőre. Nem ritka az 5, hangsúlyozom ÖT liter körüli érték, úgy, hogy nincs tojás a gázpedál alatt. Én alapvetően úgy gondolom, hogy sportosan vezetek és nagyrészt városban, vagyis a budapesti forgalom az nem város az DUGÓ. És még így is 6,5 literrel közlekedtem vele az egy hét alatt, ilyen vagy hasonló értékeket benzinesnél, de nagyon dízelnél sem tudtam kapni az elmúlt időszakban.

Az elődhöz képest, sokkal prémiumabb és részletesebb lett

 

A hazai próba alkalmával különböző helyzetekben tesztelhettük az autót, ami lehet, hogy sokszor speciálisnak tűnik, de ha belegondolunk a hétköznapokban is előfordul. A Focus futóműve az elejétől fogva legendás volt, na, ez azóta csak jobb lett. Nagyon sebességnél egy hirtelen manővert szimulálva is olyan stabil maradt, hogy a vezetéstámogató rendszerek még csak gondolati szinte sem avatkoztak be, vagyis messze volt a határaitól. Pedig nem szégyenlősködtek amikor felszerelték igazán próbára tehettük, hol is tart most a technika, hát egyszerűen hihetetlen mindig mondom, ne ezeken spóroljunk, hiszen ezek életet mentenek.

A sportos karakter mellé sportos megjelenés is dukál

 

Az egy hét elteltével nem szívesen adtam vissza a kisböbcentis jóbarátomat, nagyon összeszoktunk. Már elmúltak azok az idők, amikor csak nagy löket térfogattal lehetett teljesítményt és sok lóerőt kihozni valamiből,ez már a múlté. A 125 lóerő ezzel a karakterrel nagyon sportos, és megfelelő alternatíva minden esetre. De ez önmagában még nem tette volna ilyen vonzóvá, kellett hozzá a többi innováció is. Az induló 5,5 millió forintos ár, nem kevés, de nem is érzem olyan soknak. Mielőtt döntést hoznánk próbáljuk a kategóriatársakat, és úgy döntsünk, tény, hogy mi nagyon szerettük.

Földi Tamás