Ford Mustang 5.0 V8 Automata: Ez nem Valami Amerika, ez maga AMERIKA

Korábban már járt nálunk egy másik szépség, a különbség csupán annyi volt, hogy abban manuális váltó volt, ebben pedig automata és néhány plusz lóerő. Nehéz lenne eldöntsem, hogy melyik a szimpatikusabb, de talán az automata felé hajlok. Viszont ettől sokkal többet számított, hogy akkor nyár volt és 32 fok, most pedig az együtt töltött idő alatt az esőtől a hóig minden beköszöntött. Na ez rátesz egy lapáttal az élményfaktorra, de ha cabrió lett volna sem vette volna el a lelkesedésem vagy töltöttünk volna egymás nélkül kevesebb időt.

M03

Egy igazi legenda, nagy öröm volt a részesének lenni
Fotó: Kapás Gábor

Azt sem tudom hirtelen, hogy hol is kezdjem, mert nehéz erről az autóról bármit is mondani, hiszen a látvány minden elárul. Egy erőtől duzzadó fenevad, ami nem rejti véka alá, hogy mire is képes valójában. A hatalmas orr rész, a csapott far a mai napig tisztelettel adózik az ősök felé, összetéveszthetetlen a forma. Ez a szín pedig kifejezetten egyedivé varázsolja, sajnos a sok csapadék miatt nehéz volt tisztán tartani, de amikor sikerült sorra kapta a dicsérő szavakat és elismerő pillantásokat. Ezeket a pillantásokat kár lenne ilyen röviden letudni, mert az ember kimondva-kimondatlanul szeret fürdeni az elismerésben, szóval az autót receptre kell felírni annak, akik önbizalom hiányosak, ha ezen múlik, hogy ilyenem legyen én is annak számítok 😊.

M01

Mindig megmarad a klasszikus eredeti forma, csak modern köntösben
Fotó: Kapás Gábor

A kimondottan hosszú és szigorú orr rész kifejezetten agresszív a zebrán áthaladó kisgyermekek riadt tekintettel néztek rá, de ennek az is lehetett az oka, hogy nem láttak át púposodó motorháztető felett. A dupla kipufogó közel sem a dizájn része, itt mindkettő füstöl, nem csak imitálva van, mint sokan másoknál. Most imádtam a hideg reggeleket, és mosolyogva keltem fel, mert alig vártam, hogy beröffenthessem és átmelegítsen a V8 morgó hangja. Igaz az hátsó felem odafagyott a bőrülésre, de az ülésfűtés megoldás minden ilyen helyzetre, gyorsan barátságosabb hangulatot varázsol. Az a néhány perc ameddig szinte érezzük ahogy az 5 literes motor szinte remegteti a karosszériát, ameddig az alapjárat be nem áll a normálisra, ezekért a pillanatokért érdemes élni a négykerekűek szerelmeseinek.

M04

Ez igazi V8 nem a turbós kistestvér
Fotó: Kapás Gábor

Biztos nagyon szuper benne a 2.3 motor is, de valamiért el sem tudnám képzelni, inkább a gyűjtögetnék még közel 2 milliót, de megéri a szabad szemmel is jól látható 5.0 felirat az oldalán. Belül a szokásos félvér hangulat, van itt egy kis Amerika, de sok ismertető jel van az európai vonalról is. Én kifejezetten szeretem a Ford rendszerét, nem kell percekig keresgélni, hogy mi hol van a menüben, csak megérintjük a kijelzőt és csodák csodájára az történik, amit szeretnénk.

M06

Remek hangulat a beltérben is
Fotó: Kapás Gábor

Valahogy az elsős perctől kezdve otthon éreztem magam, olyan „nem félsz használni” érzés lesz úrrá az emberen, nem úgy, mint a német prémiumok hasonló gyöngyszemeiben. Tudod, hogy mikor mi fog történni, kiszámítható az egész, ja és persze bivalyerős.
Ahogy említettem ez már túl van némi erőnléti edzésen, hiszen nem 421, hanem 435 lóerős, hazudnék, ha azt mondanm, hogy észre vettem a különbséget, őszintén szólva hátsó keréken mindkettő bődületesen sok. Ember legyen a talpán, aki mindezt kontrollálni tudja minden helyzetben, mert még bekapcsolt biztonsági rendszerekkel is játékos a hátulja. Ez része a show-nak, amit eszméletlenül jól csinál, nem csak mórikálja magát, keményen odacsap, ha úgy hozza a sors.

M09

Nagyon tetszett automatával is, szerintem ezzel választanám
Fotó: Kapás Gábor

Sajnos az útviszonyok miatt a 0-100 nem volt túl izgalmas, pedig a 19 colos téli kerekek küzdöttek a tapadásért, nem tudta produkálni a bőven 5 mp alatti gyári értéket. De megbocsátunk neki, cserében viszont autópályán elkápráztatott minket. Szinte mindegy milyen sebességgel haladunk (de tényleg szinte mindegy😊), olyan elemi erővel indul meg, hogy nem győzünk kapaszkodni a kormányba, az utasunk szava pedig elhalkul majd. Itt nincs turbó, meg kompresszor – pedig én ezeknek nagy híve vagyok- itt csak a 435 bitang lóerő van, ami elképesztő. Sport módba áthúzva, pedig ezt a nagy köbcentit szinte tiltásig elforgatja, ahol már olyan hangja van, hogy beleborzongunk.

M08

Mindkét mutató elképesztő gyorsasággal tud mozogni
Fotó: Kapás Gábor

Nem tapasztaltam levillogást az autópályán, vagy, hogy nem engednének be egy besorolás alkalmával, mindenki nagy tisztelettel, vagy inkább rajongással tekintette a Mustangra. Mondanom sem kell, hogy itthon is osztatlan sikert aratott, a mai napig azt hallgatom, hogy mikor lesz újra nálunk 😊.

M02

Szúrós tekintettel tekint a világra, pedig nincs vele baja
Fotó: Kapás Gábor

Érdekes a Mustang „szindróma”, szó szerint megfertőzi az embert. Voltak tőle erősebb és gyorsabb autóink már, de valamiért ez egyik legnagyobb kedvenc. És remek példája, hogy nem kell egy autónak 20-30 millió forintba kerülni, hogy azt mondjuk, hogy az álmunk, hiszen a V8-as motorral valamivel 14 millió forint felett már a miénk. Persze, fel lehet ezen szisszenni, hogy milyen sok, valóban az de álmot nem vásárol minden nap az ember magának.
Amennyiben tetszett a cikk, kérünk, hogy like-old a facebook oldalunkon is.
További képek megtekinthetők a Galériában.
Az autóért szeretnénk köszönetet mondani a Ford Magyarország-nak.

Földi Tamás