Honda Civic 1.5 CVT: Ha valami többre vágysz a megszokottnál

A Honda régebben valamiért mindig kimaradt az érdeklődési körömből. Nem tudok pontos okot mondani, hogy miért csupán valamiért nagyobb volt az érdeklődésem a német modellek iránt. Viszont vannak dolgok, amivel fontos, hogy tisztában legyünk mégpedig, hogy a megbízhatóságuk alapján az autós iparág az élvonalba sorolja őket. A mai rohanó világunkban pedig nem hátrány, ha nem a szervizbe kell rohangálnunk, hanem azt a funkciót látja el, amire szánjuk, hogy üzembiztosan járjunk vele.

Civic01

Kissé idegen volt a vidéki környezetben, de vonzza a tekintet az új Civic

Fotó: Kapás Gábor

 

Az előző Civic a formája miatt sem nyerte el a tetszésemet, de ez a sokadik generáció kifejezetten jól néz ki. Ránézésre is látszik, hogy az importőr nem spórolt semmivel, de hát így lehet demonstrálni, hogy milyen is az autó. Ránézésre megelőzi a korát, a lámpában már ne is keressük az izzókat, hiszen csupa LED borít mindent, aminek a fénye kimagasló. Eleganciát kölcsönöznek számára a határozott vonalak, nekem szimpatikusabb, mint a korábbi kerekded forma volt.

Civic04

Elég agresszív az orr rész, mint egy szamuráj

Fotó: Kapás Gábor

 

Az autó színe a forgalmi szerint piros, és sokkal inkább mondanám burgundinak, gyönyörű árnyalatokban pompázott a napsütésben. A méretre sem lehet panasz, ha jól tudom az előző Accord padlólemezével azonos, ebből eredően van is benne helykínálat, mindegy, hogy előre vagy hátra húzunk sorszámot.

Civic06

Itt is minden rendben van, csak a központi kijelzőt kellene egyszerűsíteni

Fotó: Kapás Gábor

 

Az ajtónyitást követően egy egészen prémium világ tárul elénk. Ezt akár szó szerint is érthetjük sok német konkurens nem képes ilyen finom anyagokkal dolgozni. A kormányt egészen finom tapintású bőrrel borították, és a műszerfalat is nyugodtan tapogathatjuk nagyon odafigyeltek a minőségre. Mára már teljesen elfogadott, hogy a hagyományos óracsoportot ne is keressük, a Honda már régóta szakított a hagyományokkal, úttörő volt ezen a vonalon. Percekig azon kapom magam, hogy csak nézelődök körbe és körbe, el vagyok képedve, hogy mennyire jól sikerült.

Civic07

Megszoktuk már a digitális egységet, szép a felbontása

Fotó: Kapás Gábor

 

Egyetlen dologgal voltam bajban, az pedig a központi kijelző, komoly fejtörést okozott, hogyan tudom működtetni a különböző funkciókat. De kárpótolt érte, ha be tudtam kapcsolni a rádiót vagy USB segítségével kapcsoltam valami zenét, nagyon szépen szólt, gondolom a magas felszereltségnek köszönhetően.

Szerencsére nem csak az autó utasterében volt rendben minden, hanem a motortérben is. Az 1,5 literes erőforrás nem kevesebb, mint 182 lóerőt tud, ami meglehetősen jól mozgatja. Nem egy versenyautó erejével -arra ott a Type-R-, de a hétköznapokra mégis bőven elegendő a benne rejlő tartalék. Nem utolsó sorban nem csak a motor ereje adja meg a vezetési élményt, a futómű is nagyban hozzájárul, az pedig kiemelkedően jó. A Honda mindig is erős volt ezekben a képességekben, hiszen nem véletlenül volt megfelelő tuning alap a 90-es években is.

Civic02

4,6 méteres hossza ellenére nagyon kedveli a manővereket

Fotó: Kapás Gábor

 

A kormányzása nagyon direkt a hangja is tetszetős, kifejezetten kedveli a sportos közlekedést. Soha nem gondoltam volna, hogy ezt fogom mondani, de a CVT váltó is egészen élvezhető. Kicsit becsapja az érzékeinket és olyan, mintha kapcsolgatna a fokozatok között, egészen szerethető. Amikor ilyen jól felszerelt az autó én megértem az automata váltó jelenlétét, pedig messze földön híres a manuális minősége is.

Civic03

Kicsit még lehet szokatlan, de könnyű megbarátkozni vele, mert egy nagyon jó autó

Fotó: Kapás Gábor

 

Nagyon tetszett a Civic, azt merném mondani, hogy hajszállal már túlmutat a saját kategóriáján. Érződik rajta a sok munka, kellemes hangulatot áraszt az utastér, és a külső is nagyon részletgazdag, valamint innovatív. A 182 lóerő pedig csak ismételni tudom magam miszerint bőven elegendő, és az étvágya is mindössze 8 liter volt. A tesztautó ára valamivel 8,5 millió forint felett van, ami azt gondolom, hogy nem sok érte, hiszen egy nagyon remek autót kapunk ezért a pénzért, ami az évek alatt már bizonyított.

 

Az autóért szeretnék köszönetet mondani: Honda AustriaBranch of Honda Motor Europe Ltd.-nek.

Földi Tamás