Jaguár F-Pace 3.0 V6 kompresszor: Brutális nagymacska

Korábban már járt nálunk egy ugyanilyen szépség, csak az fekete volt, de ez most mégis más. Ugyanúgy fest külsőre, mint társai, és a különbségre csak akkor jövünk rá, ha beindítjuk. Akkor lepleződik le az igazi énje, hiszen nem egy dízel motor kezdi meg a ketyegést, hanem egy benzines indul el egy határozott gázfröccsel.

J01

Határozott külső még határozottabb motort takar jelen esetben!
Fotó: Kapás Gábor

De ne ugorjunk ennyire előrenosztalgiázzunk még egy kicsit. A Jaguár is eldöntötte, hogy beszáll a SUV világba, és meg kell hagyni jól tették. Ilyen határozott arccal kevesen vannak ebben a szegmensben, a többiek egy kicsit barátságosabbnak tűnnek. Az géneket az F-TYPE-tól örökölte, ami be kell lássuk, hogy az egyik legszebb és legstílusosabb a maga nemében. Ilyen képességekkel felvértezve lenni nagy dicsőség, de megérdemli az elismerő szavakat. Jóformán csak ismételni tudnám magamat a korábbi írásom tekintetében, és ömlengeni a külsejéről, de ezt nem szeretném. Méretét tekintve valamivel elmarad német versenytársaitól, de a robosztus kinézete miatt ezt nem vesszük észre, csak akkor, ha belemerülünk a számok világába.

J03

Innen nézve nem tudjuk, hogy dízel vagy benzin, de ha beindítjuk azonnal megvan a válasz
Fotó: Kapás Gábor

Szerintem felesleges, ez már az a méret, ahol pár centi nem oszt és nem szoroz. A 20 colos felnik, a dupla kipufogó, és a LED-es lámpák gondoskodnak arról, hogy biztosítsa a tekintélyt számára amerre jár, na és persze a hang, amiről részletesebben később.
Beülünk vagyis felülülünk, mert ez nem egy MX-5, és úgy érzem magam, mintha valami dinoszaurusz hátán lovagolnék, magabiztos vagy, és rendíthetetlen. Teljes sötétség fogad, mintha Szauron földjén Mordorban lennénk, ez egyszerre elegáns és stílusos.

J05

Kicsit lehet, hogy sok a fekete, de ettől elegáns és stílusos
Fotó: Kapás Gábor

Mindennek egészen jól megtaláljuk a helyét, kivéve az ablakemelőknek, ezt nem értem miért nem lehet megcserélni az ülésmemória programozásával, hiszen melyiket használjuk gyakrabban, kérdem én. Messze a legelegánsabb megoldása a váltógombnak van, ennek semmi nem érhet a nyomába, olyan méltóságteljesen bukkan elő a konzolból, hogy ha éppen sztoriban vagyok is elakad a szavam a mai napig. Találunk még itt sport fokozatot, amely sokkal harapósabbá varázsolja, valamint fokozatválasztót a megfelelő tapadás érdekében.

J06

A váltógomb felbukkanása a mai napig elkápráztat
Fotó: Kapás Gábor

Van itt minden, ami szemnek szájnak ingere, vigyáz ránk az autó minden helyzetben, de ez elvárható ezen a szinten már. A Meridian hifi kényeztetést nyújt a fülünknek, kellemes hangzással tölti meg a teret, főleg, ha jól be tudjuk kalibrálni.
Emlékszem, hogy anno a háromliteres dízel nagyon tetszett, mert gyakorlatilag, mint egy elektromos autó azonnal ellódult, ha ráléptünk a gázra. A 300 lóerő nem viccel minden helyzetben bőven elég mindenre, ettől már csak egyvalami jobb, az pedig, ha mindez 380. Mert, hogy ennyi van jelen esetben a motorháztető alatt, ráadásul nem dízel, hanem benzines paripából.

J02

Jelen esetben 380 lóerő és egy kompresszor hajtja a nagymacskát
Fotó: Kapás Gábor

És ha ez még nem lenne elég a lelkünknek, még egy kompresszor is segíti mindezt, aminek a hangja egy orgazmust okoz a fülünknek. Szóval ez így egyben már nem hangzik rosszul, ez a csúcsváltozat az F-PACE-ben. El lehet képzelni mire képes 380 lóerő, még ebben a nagy testben is, egy vadállat. Egyetlen helyen veszít egy kis időt véleményem szerint, mégpedig amikor nyomunk egy padlógázt, ilyenkor egy pillanatra elgondolkozik még Sport módban is. Ez mondjuk egy másodperces intervallum, és utána elemi erővel elkezdi tekerni az órát a 300-as szám felé, szinte mindegy, hogy milyen tempónál tesszük mindezt. Hasonló volt az érzésem az F-TYPE esetében is, nem véletlen rokonság. Én ezt az egy másodpercet arra használtam, hogy nyomok egy padlót, a váltó visszakapcsol, és az a hang amikor ilyenkor keletkezik megér egy misét az utca emberének, mert garantáltam odakapja a fejét.

J08

Gyorsan halad a mutató a 300 felé, ha úgy akarjuk
Fotó: Kapás Gábor

Ez hiányzik a dízelből nekem ez a sportos feeling, amit produkál, valamint, hogy nem vált el négyezernél, hanem majdnem tiltásig engedi és ott már úgy üvölt, hogy a tenyerem is izzad a hangjától. Hatalmas élményt tud biztosítani, ha arról van szó, és gondolom, hogy sokan hódolunk szívesen ennek az érzésnek autós berkekben.
De miért érdemes komolyan elgondolkodnunk azon, hogy melyik motorral választjuk? Egyetlen oka van, vagyis inkább kettő. Az első az, hogy a benzines jóval drágább, az ára 24 millió forinttól indul, a 300 lóerős dízelt pedig valamivel 18 milliótól már megkapjuk. A másik pedig a fogyasztás, bár kétlem, hogy ezzel foglalkozik bárki is, aki ilyenben gondolkozik, de azért szembetűnő. Emlékszem, hogy a dízel étvágya megállt 10 liternél, ami teljesen korrekt, ezzel szemben a benzines inkább közelített a 20 literhez, hozzátenném a hangja, ahogy említettem mindenért kárpótolt, és az igazat megvallva jobban illett a karakteréhez is.

J07

A gomb megnyomását követően indulnak az izgalmak, bármilyen motor is legyen benne
Fotó: Kapás Gábor

Nagyon jó érzés Jaguárral járni, talán mondhatom, hogy a portfóliójában ez a kedvenc modellem. Látványos, nagy, erőt sugárzó autó, amely egyedi és összetéveszthetetlen stílust kölcsönöz gazdájának. Mindegy lenne számomra, hogy melyik erőforrás dolgozik az orrában, mindkettő szerethető valamiért, de ha egyszer odakerülne a sor, szóljon az a kompresszor! 😊

Az autóért szeretnénk köszönetet mondani az AutoPalace Budának.

Földi Tamás