Mini Countryman plug-in hibrid:Halad a korral

Túl vagyok a karácsonyozáson, már csak a szilveszter van hátra, de annak nem tulajdonítok nagy jelentőséget. Valahogy nekem ez nem ünnep, sokkal inkább egy kötelező ’érezzük jól magunkat’ dolog. A karácsonyi hajrában, annyit ettem, hogy nagyon már mozdulni sem tudok, idén nem súlyra, hanem méterben mértem a bejgli fogyasztásomat, az eredményt inkább engedjük el… A méretgyarapodás azonban nem kizárólag nálam jelent meg, hanem a most bemutatott autón is, amely a kezdeti koncepcióhoz képest jelentősen megváltozott, szóval Földi Tamás VS Mini 0:1.

Nem a megszokott körülmények között bírtuk szóra a Countrymant

 

Alapvetően nincs ezzel semmi baj, magamat is ezzel nyugtatom, bár az autó esetében a méret növekedés mindig jól jön. Bár anno az angol gyökerekkel rendelkező Mini a nevéből adódóan pont a kis méretével vált legendás modellé, az évek és a megváltozott igények miatt nem kerülhette el a sorsát. És mi sem mutatja ezt jobban, minthogy a Countryman-ből egyre többet látni az utakon, és a ma divatos zöld rendszám is rákerült. Ez van, azt kell csinálni amit a trendek diktálnak, de mielőtt ez a sok újdonság megijesztené az igazi márka fanatikusokat, nyugodtan fújják ki a levegőt, hiszen így sem lehet rá panasz.

A zöld rendszám nem csak a természetben mutat jól, sok előnyét fordíthatjuk javunkra

 

Korábban már bemutattuk ezt a modellt, csak akkor még nem kapta meg az elektromos rásegítést. Ha a kronológiai sorrendet követem és a külsővel foglalkozom először, akkor arra jutok, hogy szerintem nincs az utakon két teljesen egyforma Mini. Megkockáztatom, hogy ma ezt az autótípust tudjuk a leginkább az igényeinkre szabni, ami betölt egy vásárlói rést. Azt gondolnánk, hogy ezzel biztos csak a hölgyekre lehet hatni- de ez nem igaz, hiszen mi férfiak is ugyanúgy odafigyelünk a részletekre. A tesztautó színe nekem az egyik kedvencem a családban, és ezek a fehér csíkok csak még vonzóbbá teszik. Az egész terepjárós felépítése nagyon látványos, sikerült egy új szegmenst alkotni vele. Aki családos, vagy szeret utazni annak első számú kedvence lesz. Nem is kérdés, hogy praktikussága mennyire előnyös, és én nem voltan rest terepjáró képességeit sem próbára tenni. Biztos vannak néhányan, akik azt gondolják, hogy ez csak egy divatos városi autó, amivel ha letérünk az útról, akkor ott vége van, nekik üzenném, hogy ez nem igaz.

Álló helyből is könnyedén startolt a saras domboldalon

 

Alig várom, hogy hétvége legyen és mehessek haza vidékre, konkrétan menekülve a városból. Ott sokkal otthonosabban mozgok, és ki tudom próbálni a gyártók ígéretét is. Alapvetően nem vagyok nagy híve a hibrid rendszereknek, sokszor többet ígérnek, mint amit valóban tudnak tartani, nekem inkább marketing, mint valódi teljesítés. De, az igazsághoz hozzátartozik, hogy itt meglepődtem. Mégpedig azon, hogy az első pár napban nem sokat tudtam jönni – menni vele, mert sok munka volt az irodában. Itt jelentkeztek az első pozitív dolgok, amik nem elhanyagolhatóak. Aki itt él vagy gyakran jár a belvárosba, tisztában van vele, hogy a parkolás egy horror dolog, nem csak a helykeresés tekintetében, hanem a költségekben is. Az Andrássy úton, ahol az irodánk van 440 Ft +ÁFA egy óra, ezt szorozzuk fel napi 8 órával, és ne mondjuk ki az összeget havi szintre lebontva. A zöld rendszámnak köszönthetően, ugyan nem tudjuk meddig, de egyelőre díjmentes, vagyis napi legalább 3500 Ft-al járul hozzá a családi kasszához. Ugyan nem lakom messze az irodától, de majdnem 3 nap volt, ameddig elektromos módban jártam be vele, nem számoltam ki, de közel 35 km városban megtett. Ez önmagában lehet nem sok, de ha veszem a fáradságot és naponta egyszer töltöm ingyenes helyen, akkor azért hónap végére ez ki tud kerekedni egy szabad szemmel jól látható összegre. Nem szeretek anyagias lenni, de ez már a közel sem elhanyagolható kategória.

Ilyen, amikor a pocsolyát csak a töltésen át kerülhetjük ki

 

Visszakanyarodva a vidéki léthez, itt könnyedén találok olyan helyeket, ahol az ALL4 hajtás vallatható. Őszintén szólva piros pont jár érte, nagyon érdekes a gyakorlatban. Amikor eljön a pillanat, hogy az első kerekek tapadása már kevésnek bizonyul, és az ember arcáról lefagy a mosoly egy pillanatra, akkor érkezik a megváltás a hátsó tengelyre. Eltelik egy rövid pillanat, mire észleli, hogy cselekedni kell, de határozottan megérkezik a hajtás a hátsó kerekekre, és olyan meglepő helyekre kapaszkodik fel kimondottan magabiztosan, hogy azt nem is gondolnánk. Bőven megérdemli, hogy viselje a terepjáró jelzőt, persze vadászni vagy ’offroadozni’ továbbra se ezzel menjünk, de nehéz lesz zavarba ejteni a hétköznapokban.

Voltak pillanatok, amikor majdnem elvesztettük egymást

 

De ez nem is erről szól – ez továbbra is egy igazi gyöngyszem. Sokkal prémiumabb annál, minthogy kivigyük terepre és ez legyen a felhasználás valódi célja, ennek még az sem áll jól, ha koszos. Belül is egy igazi különleges világot szolgáltat, összetéveszthetetlen jellegével. Egyedi belső világa ugyanúgy személyre szabható, mint a külső, valóban csak a képzeletünk, és a pénztárcánk szab határt.

Csak a szokásos „prémium” hangulat

 

Az orrában helyet foglaló 1,5 literes turbómotor valamivel 130 lóerő felett teljesít, alapvetően ez is elegendő lenne, azonban a plusz 88 lóerős elektromos rásegítés csak hab a tortán. Mi választhatjuk ki, hogy melyik erőforrás legyen éppen használva, de kombinálni is tudjuk őket. A teszthét alatt valamivel 7 liter fölé ment a fogyasztása,amiben elég sok város volt, és valóban próbára lett téve terepjáró képessége is – én elégedett voltam vele.

A sok króm és üveg növeli az egyébként látványos jelleget

 

Továbbra sem mérik olcsón ezt a fajta exkluzivitást. A Mini soha nem arról volt híres, hogy a legolcsóbbak közé tartozzon, de a minőségnek mindig is ára volt. Minőség pedig van, olyan,mintha az egész autó egyetlen darabból állna, és nem lennének olyan felületek, amik nyikoroghatnának, vagy olyan gombok kapcsolók, amelyek nem az elvárt módon kapcsolódhatnának. A tesztautó ára bőven 16 millió forint felett van, de mielőtt nagyon megijednénk, nézzünk szét a szegmensben. Valószínű sok parkolást és üzemanyagot vásárolhatunk ezen, amit viszont megspórol számunkra, de az egész élményt egyben érdemes nézni és mérlegre tenni, hogy megéri-e.

 

Földi Tamás