Peugeot 5008: A családi mindenes

Amikor a Peugeot megmutatta a nagyvilágnak a 3008-ast szemem szám tátva maradt, engem ott megvettek maguknak, de kilóra. A forma nagyon innovatív, és a belső térben is szakítottak minden addigi hagyománnyal, és mertek újat álmodni. Most viszont egy kicsit másképp álmodtak meg a dolgokat, mert a piac igényeihez csináltak valamit, ami nagyobb, és szintén merészebb a megszokottnál ez pedig az 5008.

P01

Fotó: Kapás Gábor

mkh_logo2_1

Számtalan esetben visszaköszönnek az ismérvek a kisebb testvértől, de ránézésre erősen más fogad minket. Ez olyan kicsit terepjárós, családozós, utazós autó első látásra, kell egy kis idő mire definiálni tudom. Csalóka a nagyobb hasmagasság, de mégsem terepjáró, hiszen csak első kerék meghajtással rendelhető, nem is SUV, mert attól jobban hasonlít egy családi egyterűre, szóval nevezzük egy kompakt megoldásnak. Ránézésre nagyobb, mint a számok mutatják, mert 4,6 méter hosszú, és hétszemélyesnek van hirdetve. Nem spóroltak a minőségi dolgokkal, találunk rajta bőven krómokat, meg LED-es lámpát, ami külön említést érdemel a hatékonysága miatt, valamint szép nagy kerekeket.

P02

Fotó: Kapás Gábor

A belső tér láttán továbbra is ámulatba esek a mai napig ahogy a képeket nézem az írás közben. Olyan, mint egy okos otthon. Amikor beül az ember azt érzi, hogy hazaért, annyira kellemes anyagokat válogattak össze, hogy élmény minden érintés.A bőr és szövet kombinációja ilyen nagyot még soha nem alkotott párban, főleg ahogy azt a műszerfalon és a betétek tekintetében oldották meg.

P04
Fotó: Kapás Gábor

A játék konzolvilágból ismert kicsi kormány a mai napig kellemesen meglep, én nagyon szeretem tekergetni, tetszik, hogy ilyen merész volt, aki megálmodta. A digitális műszeregység egy unikum a mai napig, tetszés szerint szabadon rendelkezhetünk a beállítások felett, ennyire sokszínű megoldással máshol még nem nagyon találkoztam. Az oroszlánkarom szerű kapcsolók is illenek a miliőbe, minden gomb nagyon minőségi módon kapcsolható, és értelmes funkciója van.

P08

Fotó: Kapás Gábor

Az első ülések utasainak fejedelmi kényelemben van része, a speciálisan kialakított ülések még masszírozzák is őket, a hátrébb lévő sorokban már szűkösebb a helykínálat. Nem feltétlenül a lábtérre gondolok, hanem az ülések mérete radikálisan csökken, főleg, hogy ez egy hét személyes verzió. Ide leginkább a gyerekeket ültethetjük be, mert korlátozott a kényelem a felnőttek számára, de ha csak ötszeméllyel használjuk a csomagtartó 780 literes, ami több, mint elegendő, főleg, hogy magas.

P07

Fotó: Kapás Gábor

A motorháztető alatt egy közepes méretű oroszlánt találunk. A tesztautóban az 1.6-os 120 lóerős dízel motor dolgozik, ami arra bőven elegendő, hogy egész sportosan mozgassa ezt a valamivel több, mint 1,3 tonnás karosszériát. Nagyon jó vele közlekedni, mert jól kilátunk minden irányba az emelt hasmagasság miatt. A motor 300 Nm nyomatéka bőven elegendő, gyorsulási versenyeket nem fogunk nyerni vele, de ezt ne is ettől a modelltől várjuk. A váltó a megszokott franciás, egy kicsit hosszabb úton jár a konkurensektől, de pontosan kapcsolható és ha megszokjuk semmi baj nincs vele. Vezetéstámogató rendszerek tekintetében is el vagyunk látva szinte mindennel, a vészfék asszisztenstől fogva, a holtérfigyelő rendszeren át a táblafelismerőig mind a mi biztonságunkat szolgálja. Ha engedjük ezeket működni, akkor sokkal nagyobb biztonsággal érünk célba.

P03
Fotó: Kapás Gábor

A fogyasztásra sok időt nem szentelnék, hiszen a HDi motorok híresek takarékosságukról, ne ez legyen a fő szempont a választásnál. Vegyes használatban 7 liter környékén állt meg, ami ekkora autónak tökéletes, és mellette élvezetes autózást biztosít. Az ára is kedvező a kategórián belül, hiszen az alapmodell 7,3 millió forintról indul és rajtunk múlik, hogy mennyire szeretnénk felszereltnek tudni. A tesztautó ára közel volt a 12 millióhoz, ami már nem kevés, de nem fukarkodtak azzal, hogy megmutassák mit jelent a prémium érzet az 5008 volánjánál.

További képek a Galériában találhatóak.

Az autóért szeretnék köszönetet mondani a P Automobil Import Kft.-nek.

 

 

 

Földi Tamás