Volkswagen Arteon: Kategóriát lépett

Végre megérkezett, ezt mondtam magamban, amikor beléptem a telephely kapuján és megláttam az igencsak impozáns tesztautót. Jelenleg nem igazán tudok neki versenytársat felmutatni szépség terén, ezért előre is elnézést kérek, ha nem leszek pártatlan. Anno a márka talán egyik legjobb húzása volt, amikor bedobta a Passat CC-t a többiek közé, mert rövid időn belül sikert sikerre halmozott. Betöltött egy olyan piaci rést, amit addig csak néhányan mertek megkockáztatni, egy kupés formát, hozni a limuzinok világában. A Mercedes CLS-e és ez volt az etalon a formák tekintetében, de nem egymással versenyeztek, hiszen az árazásuk teljesen eltérő volt.

A01

Nehéz ma szebbet találni az utakon
Fotó: Kapás Gábor

De ez mára már megváltozott, és egyre több szebbnél szebb hasonló formát találunk a piacon. Kellően innovatív és bevállalós a márka a ahhoz, hogy merjen nagyot álmodni, és a néhány éve még koncepcióként megjelenő autó itt áll előttünk teljes életnagyságban. És azt kell, hogy mondjam, hogy nehéz lesz neki versenytársat keresni, még magasabb kategóriában is. Elég sok autón vagyunk már túl, és megtapasztaltam, hogy ha a nyakamba szakadna egy lottónyeremény, se szaladnék a legdrágább autóért a szalonba, hogy megvásároljam, mert teljesen felesleges. Az ésszerűség határain belül maradva, jelenleg azt érzem, hogy ott állnék a VW szalon ajtaja előtt a nyitást megelőzően és kopogtatnék, hogy engedjenek be az Arteonomért. Egyrészt a forma, ami lenyűgöz, hiába, már nem akkora újdonság, de nekem nagyon tetszik ahogy a gömbölyű formát élekkel törték meg. A lámpákkal egybeolvadó hűtőmaszk, és a helyzetjelző által megformált szigorú tekintet karakteres egyéniséggel látja el.

A05

A finom részletek elbűvölnek minket
Fotó: Kapás Gábor

A hatalmas kéttónusú felnik megtörik az egyhangúságot, a hátulján elhelyezett krómozott kipufogónyílások és a pici fekete szárny pedig keretet varázsol a hátuljának. Hibátlan, ezzel a jelzővel tudnám illetni, bár tény, hogy az R design sokat hozzáad az összképhez.
De nézzük meg, hogy belül mi a helyzet. Itt már kevésbé fogunk hasra esni a meglepettségtől, mert gyakorlatilag egy Passat fogad minket. Ami persze egyáltalán nem rossz, de a külső után valami egészen mást vártam.

A09

Ez nagyon korrekt, de mást vártunk tőle
Fotó: Kapás Gábor

Ugyanaz a számomra kissé hűvös, visszafogott elegancia, a tökéletes minőségű anyaghasználat és ésszerűség jellemzi, mint a családot egyébként is. Érdemes lett volna egy átmenetet képezni, az Audi és a Volkswagen között, mert az autó egy kicsit „öszvér” a szó jó értelmében természetesen. Rendkívül precízen magunkra szabhatjuk az üléseket, modern hatást keltenek a digitális műszerek, és az általam annyira kedvelt DSG váltó sem maradhatott el. Ami említést érdemel, az a helykínálat, hiszen látványosan megnőtt a CC-hez képest, a csomagoknak is bőven marad hely egész pontosan 563 liter. A biztonság, mint legmeghatározóbb elem is fontos szerepet kapott az autó életében, minden ma elvárható vezetéstámogató rendszer képviseltette magát benne.

A10

A DSG hasznos társa a 2 literes motornak
Fotó: Kapás Gábor

Az autó lelke jelen esetben egy 2 literes 150 lóerős dízel erőforrás volt. Azt nem mondanám, hogy egy adrenalinbomba, de jól mozgatta a 1,5 tonnás szépséget. Egy benzinmotor sokkal jobban illene a karakteréhez, ráadásul a lóerők is csak erősítenék a magabiztosságunkat. A beindítást követően kissé érdekes a hangja, valamelyik nap a benzinkúton állva pont beindítottak egy ilyet mellettem és tudtam, hogy Arteon, úgy, hogy oda sem néztem, annyira jellegzetes. Olyan, mintha sokkal kisebb lökettérfogatú lenne, a korábbi modelleknél nem így emlékeztem rá. Ami viszont tény, hogy a benzinkúton mindenért kárpótol minket. A formához illő kellő dinamizmussal közlekedtem vele, főleg autópályán és Budapesten, és így alig érte el a 6 litert. Sokan hirdetnek hasonló értékeket, ilyen paraméterekhez, de a gyakorlatban nem sikerült teljesíteni, itt viszont igen.

A04

Kilövésre készen, egy erős benzinessel minden igényünket kielégíti
Fotó: Kapás Gábor

Összességében nagyon tetszett az autó, és nem okozott csalódást. Természetesen mire hozzánk került már megnéztem a sajtóanyagot, és számítottam a Passat-os belsőre is, csak észrevételként jegyeztem meg, hogy ha ott is sikerül nagyot villantani akkor etalon a maga nemében. Nekem már átmenet a Volkswagen és az Audi között nem a saját családjában hasonlítgatnám össze a többivel. Valószínű soha nem fog szintet lépni, mert mesterségesen óvják az Auditól, nekem ez most élhetőbb és elérhetőbb, mint az. A maga nemében egyedülálló modell árazása is az, hiszen valamivel 10 millió felett indul, de inkább kalkuláljunk magasabb vételárral, és akkor egy jó motorral és felszereltséggel állhat a garázsunkba.
Amennyiben tetszett a cikk kérünk, hogy oldalon nyomj rá egy Like-ot.
További képek megtekinthetők a Galériában.

Az autóért szeretnénk köszönetet mondani a Porsche Hungária Kft.-nek.

Földi Tamás