Volkswagen Crafter: Jó kezekben vagyunk

Ebben a kategóriában is ugyanúgy megvannak a kedvencek, mint a személyautók tekintetében. Aki már vezetett bármit, ami ide sorolható az tudja, hogy a Volkswagen itt sem aprózta el a dolgokat, és az általuk jól megszokott magasabb minőségből itt sem engednek. Volt szerencsénk egy hétig egy Crafter fülkéjéből nézni a világot, és arra jutottunk, hogy ha vásárlásra kerülne a sor és van rá lehetőség akkor érdemes kicsit mélyebben a pénztárcánkba nyúlni érte.

K01(1)

Hatalmas és jól néz ki, és könnyedén elvisz bármi bárhová

Fotó: Kapás Gábor

mkh_logo2_1

Először egy kicsit meg voltam ijedve, hogy a budapesti forgalomban, majd hogyan fogok boldogulni ezzel a batárral. Természetesen a sűrűn parkolt Porsche Hungária udvara most is meglehetősen zsúfolt volt, ezért a beszállást követően minden radar azonnal csipogni kezdett a beindítást követően. Hamar tudtomra adta az autó, hogy bízzak az érzékeiben, hiszen az alul-felül-középen vagyis szinte mindenhol elhelyezett szenzorok vigyáznak ránk. Valóban hatalmas a jármű, a számok nyelvére lefordítva 5,9 méter hosszú és 2,6 méter magas, és ettől még van nagyobb verzió is belőle, de véleményem szerint már ezzel is sok minden mozgatható.

K04(1)

Hatalmas helykínálat, könnyen megszerethető belső tér, ami praktikus

Fotó: Kapás Gábor

Első körben ragadjunk le a fülkében és nézzünk szét egy kicsit. Elfelejthetjük azokat az időket, amikor a kisteherautók és a személyautók között óriási űr tátongott a kidolgozás minőségében, mert ahogy korábban említettem a márka itt is kellő odafigyeléssel végezte tervezést és kivitelezést. Teljesen elfogadható anyagok mindenhol ne feledjük itt az időtállóság a strapabíróság elvárás, nem az a cél, hogy kézzel varrott bőrborítású műszerfallal kényeztessenek minket. Ettől függetlenül a kormány bőrözése személyautós több, mint tökéletes a tapintása, a középen elhelyezett kijelző, teljesen megegyezik a személyautókban használt verzióval, könnyedén kezelhető, és gyors. Ami nekem meglepetés volt és nagyon tetszett az a hidraulikus csillapítású vezető ülés ezt gyerekkorom óta szerettem volna kipróbálni, mindig irigykedve néztem az Ikarus buszok sofőrjeit, akik csak ringatóztak, mi meg nem győztük visszanyelni a borsófőzeléket, amit a menzán kaptunk a „jó” kis vidéki utak miatt.

K06(1)

Ugyanaz, mint a kisebb kategóriában, nem kell kompromisszumot kötnünk

Fotó: Kapás Gábor

 

A váltó is hozza az elvárt minőséget, minden váltás játszi könnyedséggel elvégezhető akár csukló mozdulattal is. A helykínálat több, mint elegendő én nem számítok igazi kamionos alkatnak, de tőlem jóval erősebb testfelépítésűek is kényelmes pozíciót tudtak felvenni benne, ami hosszútávon is kényelmesen tartható. A mérete ellenére meglepően jól manővereztünk vele a belvárosban is, nem volt terhére a nem túl atlétikus „alkata”. Autópályán pedig kifejezetten kellemes társ nem hangos és a sok könyöklőnek és jó oldaltartású üléseknek köszönhetően nagyon komfortos. Tele van pakolva biztonsági rendszerekkel, amelyek nagy segítséget nyújtanak a mindennapokban. Leginkább kiemelném a sávtartó asszisztenst, amely legkisebb hiba érzékelése esetén azonnal beavatkozik, és visszasegít minket a helyes irányba, valamint a Front Assist, amely ügyel a megfelelő követési távolság megtartására.

K08(1)

A tempomat nagy segítség a hosszú utak alkalmával, ráadásul figyel a követési távolságra is

Fotó: Kapás Gábor

 Ezek nélkül javaslom ne is rendeljük meg, ha belefér a büdzsébe, mert a LED csomag és a biztonsági extrák segítségével saját magunkat, valamint sofőrjeinket sokkal nagyobb biztonságba tudhatjuk. Amikor ezek a járművek havi több ezer kilométert tesznek majd meg hazai és külföldi útviszonyok között nem lehet kérdés, hogy mekkora segítséget jelentenek.

K03(1)

Sokan kisebb helyen élnek, mint itt a rakodótér 😊

Fotó: Kapás Gábor

Az esetek többségében az utastérben fogjuk az idő nagy részét eltölteni, de érdemes néhány gondolatot említeni a külsőről is. A márka életében jellegzetes éles vonalak itt is megöröklődtek, a karosszériának jól áll ez a fajta határozott megjelenés. A rakodótér könnyen variálható, nagyon sok rögzítési pont segít minket, hogy igényünkre szabjuk a teret.

K02(1)

Kilenc literrel képes megtenni 100 kilométert, nem is sok ezt a méretet nézve

Fotó: Kapás Gábor

 

A motorválaszték tekintetében a mi autónk a 140 lóerős erőforrással rendelkezett, amely nagyon kellemesen mozgatta. Kihasználva a rakodóteret és terhelhetőséget sem hiszem, hogy sokat veszítene lelkesedéséből, nagyobb motorral maximum németországi fuvarok esetén lehet indokolt megrendelni. A fogyasztásánál némileg visszatükröződik a nagy felület, 9 liter alá nem sikerült vinni, de hangsúlyozom gondoljunk bele mekkora karosszériát kell mozgatni. A tesztautóval itt is prezentálni szerették volna az ideális világot, hiszen majdnem 10 millió forint, de minden olyan tartalom benne volt, ami a gyakorlatban igen fontos lehet. Aki nem szán rá ennyit valamivel 5,7 millió forinttól már a magáénak tudhatja a típust, csak nem ilyen formában. Ha lehetőségünk van rá érdemes kicsit még költeni rá, hiszen mindenkit nagyobb boldogsággal tölt majd el a megtett sok százezer kilométer alatt.

 

Az autóért szeretnénk köszönetet mondani a Porsche Hungária Kft.-nek.

Földi Tamás