Volkswagen Tiguan: Jót tett neki a változás

Ez a kategória folyamatosan telítődik. Már majdnem mindenkinek van crossoverje, vagy SUV-ja, mert egyre divatosabb a szegmens. Ezek inkább városi divatterepjárók, hiszen, ha próbára tennénk őket egy igazi terepen sorra elbuknának. Inkább csak szépek és praktikusak, és kényelmesen utazhatunk bennük, szóval van miért szeretni őket. A Tiguan előző szériája nekem nem tetszett, olyan semmilyen volt első ránézésre, de még másodikra is. Aztán mint, mindent ezt is utolérte a modellfrissítés, és faragtak belőle egy egészen jól kinéző autót, nekem legjobban egy kis Q7 jut róla az eszembe.

T01

Cégvezetőknek vagy a családnak is tökéletesen megfelel

Fotó: Kapás Gábor

 

Markáns vonalak, szögletes forma, szigorúan futó élek, kellő mennyiségű króm és szép nagy kerekek. Örökölt vonások a sikeres Passat-tól, amivel lássuk be jó rokonságban lenni. Sokkal minőségibb hatása van, mint az elődnek, ebben az esetben jót tett az újra gondolás.

Ezeknek az autóknak sokkal jobban áll, ha a városban látjuk őket falni az aszfaltot, mintha számukra nem megfelelő terepviszonyok között. Jól eső érzés látni a benne ülő sofőröket, akik elégedett arccal tekintenek ki belőlük, mert sikeresen felálltak egy járdaszegélyre, vagy éppen néhány centis hóban magabiztosabban közlekedhetnek. Ez a cél ugyanis, nem szabad összekeverni a szezont a fazonnal, a Tiguan-al nem fogunk vadászni járni.

T04

Szépen futó markáns vonalak, felnőttet varázsolt belőle

Fotó: Kapás Gábor

Nekem a kategória egyik kedvence, mert tudom, hogy egy olyan gyártó terméke, amely iránt könnyű függőséggel lenni. A megbízhatóság, a kiváló minőségű anyagok, az ergonómia mind-mind része a koncepciójának.

A belső térben sem érnek meglepetések a jól megszokott miliő fogad minket. Az analóg órákat felejtsük el, minden digitális és innovatív. Az egész egy jól értelmezhető rendszer, ahol mindennek megvan a helye. Nem kell keresgélnünk a gombokat, nincsenek elrejtve kapcsolók az ülés mellé vagy valamelyik alsó sarokban, mint sok gyártónál.

T05

Mire vágyhatnánk ennél többre? Minden helyén, minőségi anyagok veszik körül a vezetőt.

Fotó: Kapás Gábor

Ami továbbá elképesztő az a helykínálat, egyszerűen hatalmas. Utánanéztem és a néhány centis növekedés, ami a gyakorlatban megvalósult azt az érzékeink legalább fél méternek fogják fel, mert bárhol is ülünk benne, bőséges a tér.

A váltó alapvetően a kedvenceim egyike DSG, ami talán az egyik leggyorsabb a piacon. Kissé meg is lepődtem, mert néha nem úgy viselkedett, ahogy azt korábban megszoktam tőle. Egyrészt nagyon hamar elváltogatott, ami persze a fogyasztásnak biztosan jót tett, de amikor meg arra lett volna szükség, hogy hirtelen gyorsítsak, kicsit mulyán viselkedett.

T09

Van itt minden: 4Motion, meg D/S, de valahogy mégsem hozta, amit vártam

Fotó: Kapás Gábor

Ez orvosolható „Sport” módban, na de mindig abban kell legyen?! Valamint, ha abban van, akkor a magas fordulat miatt hangos, és ez elég zavaró. A motorját nézve egy 2 literes 190 lóerős dízel foglal benne helyet, ami egy kisebb karosszériában valószínű, hogy figyelemre méltó, de itt 1600 kilogrammot kell mozgatni, amit azért megérez. Félre értés ne essék, kellemesen teszi mindezt, de a kigyorsításoknál egy kicsit többet várunk, nem úgy halad a mutató, mint várnánk. És ilyenkor azért a fogyasztása is megugrik, szóval érdemes vele óvatosan bánni, és akkor 7-8 liter körül marad, ami elfogadható. Csakhogy ezt a részt is pozitívummal zárjam, néhány gondolat a futóműről. Egyszerűen fantasztikus, mintha az útra lenne szögezve, személyautókat megszégyenítő tapadással és sportossággal végzi a dolgát, sportautókat megszégyenítő precizitással.

T06

A távolságtartó tempomat innen vezérelhető, de tele van más hasznos megoldással is

Fotó: Kapás Gábor

És amit nagyon fontosnak gondolunk, mert életeket mentenek, azok a vezetéstámogató rendszerek. Ma már szerencsére szinte mindenkinél elérhetőek a vészfék asszisztens, az adaptív tempomat, a ráfutásgátló és társai. Ezek megkönnyítik a dolgunkat, és ami sokkal fontosabb, hogy vigyáznak ránk. A márka élen jár ezek fejlesztésben, és használatában a Tiguán volánja mögött biztonságban tudhattuk magunkat, nagyon meggyőző volt.

T03(1)

Itt nem fogyott el az ihlet a tervezőknek, részletgazdag minden porcikája

Fotó: Kapás Gábor

Az árazás esetében sem jellemző a szégyenlősködés a Volkswagennél. A jót mindig meg kell fizetni, és ha hosszú távra vesszük, akkor valószínű, hogy megéri, hogy a jobbat választani, főleg, ha minden nap használjuk. A modell alapára valamivel 11 millió forint felett kezdődik, a tesztautó 13,2 millió forintba kerül. Drágább, mint a konkurensek, és házon belül is erősödik a verseny, de valószínű nem ok nélkül kérnek ennyit érte.

Amennyiben tetszett a cikk kérünk, hogy oldalon nyomj rá egy Like-ot.

További képek megtekinthetők a Galériában.

 

Az autóért szeretnénk köszönetet mondani a Porsche Hungária Kft.-nek.

 

Földi Tamás